روز جهانی مرغ سوخاری و چند واقعیت جالب توجه

زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

اکثر مردم دنیا 6 جولای یا همان 15 تیر هر سال را به مناسبت وجود یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا جشن میکیرند. و سعی میکنند از این فرصت برای لذت بردن از زندگی و کنار هم بودن استفاده نمایند.

همان طور که در گذشته به تاریخچه مرغ سوخاری اشاره کردیم این غذای دوست داشتنی والدینی آفریقایی_اسکاتلندی دارد اما بزرگ شده آمریکا می باشد.

سرانه مصرف آمریکایی ها:

یک مطلب جالب اینکه فقط در ایالات متحده آمریکا سالانه 8 میلیارد مرغ مصرف میشود.برای اینکه ذهنیت بهتری نسبت به این رقم پیدا کنید این را بدانید که به عبارت دیگر یعنی عدد نزدیک به 22 میلیون مرغ در هر روز میباشد. در نتیجه متوسط سرانه مصرف هر شهروند آمریکایی 24 عدد مرغ یا 36 کیلو گرم مرغ می باشد.

سرهنگ ارتش یا لقبی افتخاری؟

موسس KFC (سرهنگ ساندرز) با اینکه مدتی در ارتش خدمت کرده بود اما لقب سرهنگ (کُلُنل) به دلیل غذای خوشمزه رستورانش و علاقه فرماندار وقت ایالت کنتاکی به این رستوران به آقای ساندرز اعطا گردید.

جریمه به علت خوردن مرغ با چنگال!!؟

حساسیت و تعصب به معقوله ای به نام مرغ در شهر گینسویل در ایالت جورجیا حتی به جایی رسیده است که خوردن مرغ به توسط چنگال خلاف قانون می باشد. و جالب تر آنکه تاکنون یک مورد بازداشت هم به موجب این قانون اتفاق افتاده است.این شهر خود را پایتخت مرغداری جهانی می نامد.

ادامه مطلب
فود تراک و کافه رستوران از کدام دسته رستوران هستند؟

به هر حال فراموش نکنید قبل از سفر به هر شهری قبلا از قوانین آنجا مطلع شوید تا احیانا بدلیل خوابیدن با چشم بسته محکوم نشوید.(مزاح)

هم جا به اسم مرغ سوخاری اما متفاوت از هم:

مزه مرغ سوخاری در هر گوشه ای از این کره خاکی متغییر خواهد بود.

برای مثال مرغ سوخاری در تایلند در کنار برنج چسبناک (موچی کومه) سرو میشود. در کشوره کره مرغ 2 بار سرخ میشود تا مزه ای برشته تر پیدا کند. در ژاپن مرغ به تکه های کوچک تر تقسیم و به روش تمپورا سرخ میشود و در سنگال مرغ در آرد بادام زمینی غلتانده و سرخ میگردد.

بهرحال مرغ سوخای دی  چه در روز جهانی مرغ سوخاری و چه دیگر ایام چه بصورت بیرون بر و چه حضور در سالن آماده است تا به این بهانه اوقات خوشی را برای شما سروران گرامی رقم بزند.

شعبه1: خیابان مطهری تقاطع ترکمنستان.

شعبه2: زعفرانیه، مجتمع تجاری پالادیوم.

شعبه۳: پاسداران، بوستان هفتم، نرسیده به امیرابراهیمی

برای سفارش آنلاین و ملاحظه منو وارد سایت مرغ سوخاری دی شوید و یا با شماره تلفن 41601 تماس بگیرید.

You cannot copy content of this page

سفارش تلفنی
سفارش آنلاین
منوی دیجیتال
شعب
اینستاگرام
پیمایش به بالا